Apa yang paling hampir dengan ku?? MATI...

sewaktu aku gn eja duduk2 kat meja stdy...tibe2 aku terbuka 1 blog nie then terbaca ttg persoalan2 y menguji minda...

tp dalam byk2 soklan 2...soklan pertama yang membuatkan aku insaf....

ape yang paling dekat dgn kite???

jawapan nye------> MATI...

kemudian...petang td...tgh sedap2 baring kat katil...mate ngantuk..tp xbley nak lelap...
aku teringat tentang arwah sepupu ku... Ahmad Yusry Bakri...

walau hampir 3 minggu pemergian nya...aku tetap terase2 yang arwah msh ade dgn kami...

pengalaman pertama yang aku lalui...melihat org yang lbh krg usia dgn ku...dipanggil dl menghadapNYA...

sebelum nie ade...tp time 2 aku x matang lg...then kali nie mama, family die dan aku yang melihat sendiri die sakit...

aku masih igt perbualan terakhir kami...

ABG YUS: sarah LI bile??

AKU:thun depan....

******************************************************************
ape2 pn.... AL-FATIHAH.....
******************************************************************

aku ade bace...antara tanda2 mati dekat dengan kite...banyak jiran dan teman seusia kite meninggal...

and...do u know...? malaikat maut come visiting us 70 times per day???

subhanALLAH...

*******************************************************************
antara tanda2 kematian seseorg itu adalah:

100hari

  • selalunye lepas waktu ASAR
  • seluruh badan bergetar.
40hari
  • juga selepas ASAR..
  • bahagian pusat berdenyut2
  • daun yang tertulis nama kite dari pokok yang terletak di atas arasy ALLAH s.w.t akan gugur..
  • malaikat Izrail akan mengambil daun itu, dan mengikuti org yang empunya nama itu
  • jika terpilih, malaikat Izrail akan mperlihatkan dirinya...
  • ketika itu...org itu akan berasa bingung...
7hari
  • org yang sakit tidak ade selera makan, tibe2 berselera untuk makan..
3hari
  • terasa denyutan di tengah2 dahi..
  • di saran kan berpuasa jika sedar, agar perut kita kosong ketika mati nanti...supaya senang diuruskan jenazah kita kelak..
  • mata hitam bersinar
  • utk org y sakit...hdung akan jatuh (tgk dari sisi), telinga akan layu dan telapak kaki akan jatuh ke depan..
1hari
  • sesudah ASAR bermaksud ini adalah ASAR terakhir kite
  • terase denyutan di belakang sekitar ubun2
di ambang kematian
  • berasa sejuk dibahagian pusat turun ke pinggang dan naik ke halkum
  • hendak lah mengucapkan LAILAHAILLALLAH.. dan berdiam diri untuk bertemu dgn MALAIKAT IZRAIL...
credit -----> rakan masjid UTP
**********************************************************************

entry nie adalah peringatan untuk diri saya terutamanya dan viwers sy...

salam....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 $uRaT CiNTa uNTuK PRiNCe$$:

Puan Anim said...

tq..

PRiNCe$$ KaYaNGaN™ said...

untuk apakah???

nur raidah said...

trima kaseh sarah.. bermakna entry ni..

PRiNCe$$ KaYaNGaN™ said...

sesame....harap2 nye... =P

Ervina Razali said...

thnks...
teringat saat2 arwah nnk menghembuskn nafas yg terakhir depan mate..

PRiNCe$$ KaYaNGaN™ said...

kan???bile kite ade ms die tgh sakit 2...kite terkenang2 je kan....xpe la...sedekah la surah ape2 y kite mampu..